Zilarrezko Haria

 
  • Irismen geografikoa: Euskadi
  • Hasiera urtea: 2.000
  • Amaiera urtea: Garatzen
  • Adinberriren laguntzen onuraduna: Ez
 

Azalpen orokorra

Zilarrezko Haria El Hilo de Plata doako telefono bidezko laguntza-zerbitzua da, nahi ez duten adineko pertsonei zuzendua. Adineko pertsona boluntarioak harremanetan jartzen dituen profesional batek koordinatzen du. Adineko horiek hitz egin eta entzun nahi duten edo behar duten adinekoei deitzen diete. Erabiltzaileak harremanetan jartzen direnean, boluntarioak eurak dira deitzeaz arduratzen direnak. Boluntarioek app bat dute laguntzeko. App horrek deien eta datu pertsonalen konfidentzialtasuna bermatzen du, eta, gainera, aukera ematen du borondatezko jarduera etxetik bertatik egiteko, joan gabe, hondartzatik edo dagoen lekutik, nahi duten orduan eta/edo laguntzen duten pertsonekin adosten duten orduan. Halaber, erabiltzaileei aukera ematen die boluntarioarekin zuzenean harremanetan jartzeko. Laguntzaren helburua da entzutea eta eguneroko bizitzako alderdiei buruz hitz egitea: oroitzapenak, zaletasunak, arazoak, etab. Adinekoei laguntzeko beste zerbitzu publiko eta pribatu batzuei entzuteko osagarria izatea, eta irisgarritasun-zailtasun handienak dituzten etxebizitzetara edo pertsonetara iristea ahalbidetzen du.

Antzemaneko giltza-faktoreak

Adineko pertsona askoren premia nagusietako bat da entzunak izatea, hitz egitea eta erreferentziazko norbait izatea eguneroko gauzei buruz hitz egiteko. Telefonoak aukera ematen du boluntario bat eta/edo besteren bat etxean sartzeko mesfidantza gehien izan dezaketen pertsonei laguntzeko. Telefonoak batzuetan laguntzen du aurrez aurre ausartuko ez liratekeen gaiei buruz hitz egin ahal izateko. Teknologia kognitiboa duten pertsonei laguntzeko eta entzuteko aukera ematen du. Eremu isolatuetara iristeko aukera ematen du, irisgarritasun gutxiko etxebizitzetara. Lagundu beharreko oztopoak eta beldurrak apurtzeko lehen urratsa da, eta horrek erraztu egiten du gerora aurrez aurreko laguntza egon ahal izatea.

Aurkitutako zailtasunak

  • Mesfidantza, beldurra telefono-iruzurrei buruz batzuetan izaten diren albiste guztiengatik: nondik deitzen dudan edo nondik deitzen didaten, benetan doakoa izango dela, etab.
  • Bakarrik zaudela esan eta laguntza eskatzeko berariazko aitorpenaren beldurra.
  • Bakarrik dauden pertsona horiengana iristea, identifikatzea zerbitzua eskaintzeko.

Etorkizuneko ildoak

  • Esparru soziosanitarioko profesionalekin sarean lan egiten jarraitzea, adineko pertsonentzako erreferentziazko baliabideetatik zerbitzua eskaintzeko.
  • Ekintza-eremua eta zerbitzua zabaltzeko kanpainak zabaltzea, adinekoek baliabidea ezagut dezaten.
  • Nagusilanen ekintza boluntarioaren ikusgarritasuna areagotzea, gizartean eta adinekoen kolektiboan erreferente izateko.
 

Helburuak

1. Nahi gabe bakarrik dauden adinekoei telefonoz konpainia egitea.
2. Adinekoen artean boluntariotza sustatzea.
3. Adinekoen gizarte harremanak indartzea.
4. Adinekoen bakardade sentsazioa arintzea eta haien gogo aldartea hobetzea.
5. Adinekoei laguntzeko zerbitzu publikoen osagarria izatea.

 

Xede taldea

  • Nagusiak

Jarduketaren ezaugarri nagusiak

Prebentzio-maila

Lehen maila

 

Ekintza tipoa

  • Beste batzuk
 

Proiektu mota

Bestelakoa

 

Ibilbide estrategia

Sarea eta gobernantza

Elkarrizketa publikoa

Ezagutza eta ebaluzioa

 

Fitxa betetzearen data: 2024 / 06 / 03