- Erakunde sustatzailea(k): Eusko Jaurlaritza
- Bestee erakunde laguntzaileak: Udalak
- Irismen geografikoa: Euskadi
- Amaiera urtea: Garatzen
- Adinberriren laguntzen onuraduna: Ez
Azalpen orokorra
Euskadiko telelaguntza-zerbitzu publikoa, “betiON”, Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistemaren Prestazio eta Zerbitzuen Zorroko lehen mailako arretako baliabide bakarra da, eta horren erantzukizuna Eusko Jaurlaritzarena da.
Hasiera batean zerbitzu erreaktibo gisa pentsatuta, “betiON” prebentziozko zerbitzu pertsonalizatua bihurtu da, telealarmari beste hainbat prestazio gehituz, pertsonak beren ohiko familia- eta gizarte-ingurunean gera daitezen bultzatzeko.
Arreta-zentro batean eta erabiltzaileen etxean kokatutako telefono-linearen eta komunikazio-ekipamendu informatiko espezifiko baten bidez, adineko eta/edo desgaitasunen bat duten pertsonei arreta-zentro horretako langileekin etengabeko ahozko harremanetan sartzeko aukera ematen dien zerbitzua da. Medailoi baten antzeko sakagailu baten bidez, edozein larrialdi-egoeraren aurrean, pertsona zentral batekin harremanetan jarri ahal izango da, eta berehala erantzungo dio bere eskaerari, bere arazoa konpontzeko behar dituen baliabide guztiak artikulatuz.
Zerbitzu honek programatutako deiak eta bideo-deiak barne hartzen ditu, irudi eta zaintza pertsonala sustatzeko helburuarekin.
Etxez etxeko telelaguntza-zerbitzu honek duen funtzionamendu onari eta erabiltzaile kopuru handiari esker, adinekoak ez daude larrialdi-egoeretan isolatuta, eta, horrela, saihestu egiten da, askotan, adibidez, pertsona bat bere etxeko lurrean erorita egotea orduetan mugitu ezinik, horrek bizi-organoei dakarzkien ondorioekin.
Helburuak
- Ohiko familia- eta gizarte-ingurunean egoten eta integratzen laguntzea, beren autonomian mugak dituztelako edo gizartean isolatuta egoteko arriskuan daudelako, premiazko arreta edo ohiko edo etengabeko ikuskapena behar izan dezaketenei, bai etxean, bai etxetik kanpo, eta beharrezkoa ez denean egoitza-zerbitzuetan sartzea ekiditea.
- Erabiltzaileei arreta integrala eskaintzea, laguntza-sareekiko etengabeko konexioaren bidez, haien bizi-kalitatea hobetzeko eta etxean autonomia eta segurtasun sentimendua indartzeko.
- Premia sozialeko edo larrialdiko egoeretan berehalako esku-hartzea eskaintzea.
- Erabiltzaileen zaintza bere gain hartzen duen gizarte- eta familia-inguruneari laguntza eskaintzea.
Xede taldea
- Nagusiak
Jarduketaren ezaugarri nagusiak
Prebentzio-maila
Bigarren maila
Ekintza tipoa
Proiektu mota
Bestelakoa
Ibilbide estrategia
Fitxa betetzearen data: 2024 / 05 / 29
